Karşıyaka'da işçiler 4'üncü gününde eylemlerini sürdürüyor

İzmir'in Karşıyaka ilçesinde düzenli maaş alamayan belediye işçilerinin 4 gün önce başlattığı eylemleri devam ederken ilçedeki cadde ve sokaklarda çöp birikintileri oluştu.

EKONOMİ - 26-09-2025 13:50

Karşıyaka Belediyesi iştiraki şirketlerden çalışan Genel-İş Sendikası 10 No'lu Şubesine bağlı yaklaşık 1800 işçinin 5 aydır maaşlarını alamadıkları ve toplu iş sözleşmesi farklarının ödenmediği gerekçesiyle başlattığı iş bırakma eylemi sürüyor.

Eylem nedeniyle ilçede cadde ve sokaklarda toplanmayan çöpler, kötü görüntü ve kokuya neden oluyor.

Çöp yığınlarının artması İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay da ilçedeki cadde ve sokaklarda biriken çöplerin toplanması için temizlik ekipleri yönlendirdi.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, İzmir Sanat'ta düzenlediği basın toplantısında, çöp sorununu en kısa sürede çözeceklerini belirterek, şu ifadeleri kullandı.

"İzmir Büyükşehir Belediyesi aslında zorunlu olmadığı halde, görevi olmadığı halde, kendi personel ve araç gücüyle pek çok alanda çöplerinin kaldırılması için çalıştı. Buca’daki eylemin sonlanmasından sonra günlerdir çok sayıda İzmir Büyükşehir Belediyesi aracı, onun yanında diğer ilçelerden gelen destek araçlarıyla oradaki çöpler önemli oranda toplandı. Son kalanlar varsa onlar da toplanma aşamasında. Benzer bir şeyi Karşıyaka Belediyesi ile de mutlaka çalışacağız." 

Tugay, toplantının ardından Karşıyaka'ya giderek çöp sorununa yerinde müdahale etti.

Günün Diğer Haberleri