Adanalı balıkçılar mavi sularla buluşmak için son hazırlıklarını yapıyor

Adana, Mersin ve Hatay'da av yasağının sona ereceği 16 Eylül'de "vira bismillah" demeye hazırlanan balıkçılar, son hazırlıklarını yapıyor.

EKONOMİ - 14-09-2025 12:35 172 kez okundu.

Adanalı balıkçılar mavi sularla buluşmak için son hazırlıklarını yapıyor

Sezonun kapandığı 15 Nisan'dan bu yana denize hasret kalan Akdenizli balıkçılar, bir yandan teknelerinde bakım, boya ve yenileme işlemlerini yaparken diğer yandan da ağlarını onardı.
Mavi sularla buluşmak için hazırlıklarını tamamlayan balıkçılar, bu yıl bereketli bir dönem geçirmeyi umut ediyor.
Karataş Su Ürünleri Kooperatifi Başkanı Celal Safsoylu,  Akdeniz'de sıcak hava nedeniyle sezonun diğer denizlere göre daha geç açıldığını hatırlattı.
İlçede balıkçılığın önemli olduğunu ve sektörde yaklaşık 3 bin kişinin istihdam edildiğini belirten Safsoylu, şöyle konuştu:
"Geçen sezon umduğumuz gibi olmadı. Balıkçılarımız 5 ay yasaktan sonra 'vira bismillah' diyecek. Büyük umutlarımız var. Sezonun açılmasının balık fiyatlarını etkileyeceğini düşünüyoruz. Amacımız halkımıza ucuz balık yedirmek."
Karataş ilçesinde 35 yıldır balıkçılık yapan Ertan Uyuk, ağlarının ve teknelerinin bakımlarını yaptıklarını ve sezona hazır olduklarını ifade etti.
Balıkçı Muhsin Kumlu da bu sezondan daha umutlu olduklarını ve bir an önce mavi sularla buluşmak istediklerini anlattı.

Neler Söylendi?
DİĞER HABERLER
Ticaret Bakanı Bolat, İçişleri Bakanı Çiftçi ile görüştü

Ticaret Bakanı Bolat, İçişleri Bakanı Çiftçi ile görüştü

23-06-2026 - EKONOMİ

Türk devletleri arasında dijital ticarette yeni dönem

Türk devletleri arasında dijital ticarette yeni dönem

23-06-2026 - EKONOMİ