Festival, Valilik tarafından Büyükşehir Belediyesi, ilçe belediyeleri, odalar ve sivil toplum kuruluşlarının katkılarıyla 10-12 Ekim'de Merkez Park'ta düzenlenecek.
Kente özgü yemekler ve sokak lezzetlerinin de yer alacağı festival, bu yıl "Kuşaktan Kuşağa" temasıyla gerçekleştirilecek.
Coğrafi işaret tescilli Adana kebabının yanı sıra ciğer, şırdan, şalgam ve pek çok lezzetin ziyaretçilere sunulacağı festivalde, çeşitli paneller, yarışmalar ve tadım etkinlikleri yapılacak.
Festivalde yer alacak Adanalı kebapçılar da çok sayıda katılımcının beklendiği festival öncesi hazırlıklarını tamamladı.
"Katılımcı sayısı gittikçe katlanıyor"
Festivalin sponsorlarından işletmeci Yaşar Aydın, festivallerin Adana'ya renk kattığını söyledi.
Uluslararası Adana Lezzet Festivali'nin her yıl üzerine koyarak devam ettiğini anlatan Aydın, "Her yıl katılımcı sayısı gittikçe katlanıyor. Bu durumu Adana insanının sıcakkanlılığı, misafirperverliği, lezzetlerimizin kalitesinin yüksek olması etkiliyor. Bir şehri tanıtırken sadece lezzete değil her şeye dikkat etmek lazım." diye konuştu.
Katılımcı sayısı her geçen yıl artan festivale daha heyecanlı hazırlandıklarını anlatan Gel, "Burada önemli olan ticaretten çok Adana'mızı daha iyi tanıtmamız. Kebabımızı yedirmek, insanları bu lezzetle buluşturmak istiyoruz. Her geçen yıl katılımcı sayısı artıyor. Gördüğüm kadarıyla bize daha çok iş düşüyor. Şehir dışından gelen misafirlerimizin Adana kebabını Adana'da yemesi gerektiğini ve bu lezzetin buranın dışında olmadığını görmelerini istiyoruz." dedi.
Kentin yanı sıra diğer illerden herkesi hem göze hem de damağa hitap edecek festivale beklediklerini dile getiren Gel, katılımcıların etkinlikten memnun ayrılacağını belirtti.















