Dışişleri Bakanlığının hizmet ihtiyaçlarını karşılamak üzere 15 Temmuz Şehitler Bulvarı Ümitköy Kavşağı'nda inşa edilecek yeni yerleşkenin temel atma töreni, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın teşrifleriyle düzenlendi.Saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan programda, yeni yerleşkenin tasarımını ve görünümünü tanıtan kısa film gösterildi.
Bakan Fidan, burada yaptığı konuşmada, "Bugün hariciye tarihimizde müstesna bir ana tanıklık ediyoruz." dedi.
Uzun yıllardır hasretle bekledikleri yeni yerleşkenin temellerini bugün Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın teşrifleriyle attıklarını kaydeden Fidan, "Beş asırlık serencamı boyunca devletimizin en köklü ve özel kurumlarından biri olan Dışişleri Teşkilatımız ilk defa kendisi için inşa edilmiş, tarihi misyonumuza yakışır, müstakil bir binaya kavuşacak." ifadelerini kullandı.
Bakan Fidan, böylesine tarihi bir adımın atılmasına öncülük eden ve bu yolda kendilerinden desteğini esirgemeyen Cumhurbaşkanı Erdoğan'a teşekkür etti.
Projeyi Cumhurbaşkanı Erdoğan'a 9 Ağustos 2024'te sunduklarını belirten Fidan, Erdoğan'ın uygun gördüğü değişikliklerin yerine getirildiğini, çalışmalara başlandığını ve inşaat safhasına geçildiğini anlattı.
"Bakanlığımız, çağın ihtiyaçlarına cevap veren modern bir karargaha sahip olacak"
Fidan, bu çağın hız, planlama ve eşgüdümün belirleyici olduğu bir dönem olduğuna dikkati çekerek, "Kimi zaman başka kurumların çatısı altında kimi zaman farklı binalara dağılmış halde hizmet eden bakanlığımız, artık tek çatı altında çağın ihtiyaçlarına cevap veren modern bir karargaha sahip olacaktır." dedi.
Yeni yerleşkenin bu nedenle stratejik öneme sahip bir proje olduğunu vurgulayan Fidan, şunları kaydetti:
"Bugün temellerini attığımız yerleşke ile dış politikamızın kurumsal mekanını çağımıza ve vizyonumuza uygun şekilde yeniden tasarlıyoruz. Yeni yerleşkemiz, diplomasi anlayışımızın dönüşümünü, kurumsal gücümüzün katlanarak artışını, çağı yakalama ve ötesine geçme irademizi ve Türkiye Yüzyılı hedeflerine yürüyüşümüzü sembolleştiren bir eser olacaktır. Devletimizin uluslararası arenadaki vakarının yansıyacağı bu mekan, diplomasi tarihimizde yeni bir sayfa açarken, geçmişten tevarüs eden birikimimizi de yarınlara taşıyacak güçlü bir sembol olacaktır."
Bakan Fidan, "Zatı devletlerinin ifade ettikleri üzere bizim alametifarikamız eser ve hizmettir. İşte bugün temelini attığımız bu yerleşke, teşkilatımızın kurumsal gücünü ve imkanlarını daha da ileri taşıyarak o eser ve hizmet anlayışının en somut örneklerinden biri olarak milletimizin hanesine yazılacaktır. Bu anlayışla devlet geleneğimizin en köklü kurumlarından biri olan hariciyemiz için azameti, işlevi ve sembolik değeriyle müstesna bir merkez inşa ediyoruz." ifadelerini kullandı.















