Süs Bitkileri Üreticileri Alt Birliği (SÜSBİR) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Dündar, üretimde kalitenin artması ve ihracat pazarının genişlemesiyle 2018 yılından sonra ihracatçı konuma geçtiklerini belirterek, "İhracatta en önemli pazarımız Hollanda, İtalya, Almanya gibi Avrupa Birliği (AB) ülkelerinin yanı sıra Azerbaycan, Özbekistan ve Türkmenistan gibi Türk cumhuriyetleridir." dedi.
İstihdama katkılarının doğrudan 100 bin, dolaylı 500 bin kişi olduğu bilgisini veren Dündar, emek yoğun ve kadın istihdamının fazla olduğu sektör konumunda bulunduklarını bildirdi.
Dündar, peyzaj, inşaat, tohumculuk, nakliye, plastik gibi pek çok iş kolunu da destekleyen bir alan olduklarına işaret ederek, üretimde kalitenin artması ve ihracat pazarının genişlemesiyle 2018 yılından sonra ihracatçı konuma geçtiklerini dile getirdi.
Üretim hacminde Türkiye'nin yaklaşık 1 milyar dolarlık pazara sahip olduğunu vurgulayan Dündar, "Geçen yılın tamamında 80 ülkeye 118 milyon dolarlık ihracat, 70 milyon dolarlık ithalat gerçekleştirdik. Bu yılın 7 aylık döneminde de 57 milyon dolarlık ithalat, 82 milyon dolarlık ihracat yaptık. İhracatta en önemli pazarımız Hollanda, İtalya, Almanya gibi AB ülkelerinin yanı sıra Azerbaycan, Özbekistan ve Türkmenistan gibi Türk cumhuriyetleridir." diye konuştu.
Dündar, 2020'de Tohumluk İhracat Genelgesi'nde yapılan değişiklikle meyve ağaçlarının süs bitkisi olarak ihracatının yasaklandığını hatırlatarak, SÜSBİR'in sektör adına Bakanlık temsilcileriyle görüşmeler yaptığını ve sektörün taleplerinin yetkililer tarafından değerlendirildiğini, bu yıl içinde söz konusu yasağın kaldırıldığını anlattı.