SİYASET
Giriş Tarihi : 22-02-2026 13:28

Müsavat Dervişoğlu: Ey Numan Kurtulmuş, Kimin Koltuğunda Oturduğunun Farkında Mısın

İYİ Parti Genel Başkanı Müsavat Dervişoğlu, "Bizim bir Meclis Başkanımız var, Allah selamet versin. Duvara konuş daha iyi. Uzunca bir zamandan beri diyor ki 'Kürdün onuru, Türk’ün gururu'. Diline pelesenk etti bunu. Burası Türkiye Cumhuriyeti Devleti.

Müsavat Dervişoğlu: Ey Numan Kurtulmuş, Kimin Koltuğunda Oturduğunun Farkında Mısın

Kürdün de Türk’ün de Alevi’nin de Sünni’nin de gururunu ve onurunu korumak Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin bizatihi görevidir. Türkiye Cumhuriyeti devleti insanların onurunu ve gururunu etnik kökenine ve mezhebine göre mi koruyacak? Bu nasıl bir Meclis Başkanlığı anlayışıdır? Ey Numan Kurtulmuş, kimin koltuğunda oturduğunun farkında mısın? O Meclis'i kuran Mustafa Kemal Atatürk’tür; o koltuğun gerçek sahibi de Mustafa Kemal Atatürk’tür" dedi.

İYİ Parti Genel Başkanı Müsavat Dervişoğlu, Balıkesir'de partisi tarafından düzenlenen iftar programına katıldı.

Dervişoğlu, "Türkiye, bundan bir buçuk yıl önce bir fırtınalı denize doğru yelken açmıştı. Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açıldığı 1 Ekim günü bir yeni bir açılım süreci daha başlatmışlardı. O açılım süreci, önce Milliyetçi Hareket Partisi’nin Genel Başkanı’nın Türkiye Büyük Millet Meclisi’ndeki söylemleriyle kendini hissettirmeye başladı. 5 Ağustos 2025'de de Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde bir komisyon kuruldu. O komisyonun bir arpa boyu bile mesafe kat edemeyeceğini o gün kamuoyuyla paylaşarak siyasi partilerimizi o komisyonda bulunmamaya ve iktidarın melun emellerine ortak olmamaya davet etmiştim. Dinleyen pek tabi ki olmadı ve bütün siyasi partiler bir sonraki seçimin getirilerini hesap ederek o komisyona dâhil oldular" dedi.

"Ey Numan Kurtulmuş, kimin koltuğunda oturduğunun farkında mısın?"

TBMM Başkanı Numan Kurtulmuş'a yönelik de eleştirilerde bulunan Dervişoğlu, "Bizim bir Meclis Başkanımız var, Allah selamet versin. Duvara konuş daha iyi. Uzunca bir zamandan beri diyor ki 'Kürdün onuru, Türk’ün gururu'. Diline pelesenk etti bunu. Burası Türkiye Cumhuriyeti devleti. Kürt'ün de Türk’ün de Alevinin de Sünninin de gururunu ve onurunu korumak Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin bizatihi görevidir. Türkiye Cumhuriyeti devleti insanların onurunu ve gururunu etnik kökenine ve mezhebine göre mi koruyacak? Bu nasıl bir Meclis Başkanlığı anlayışıdır? Ey Numan Kurtulmuş, kimin koltuğunda oturduğunun farkında mısın? O Meclisi kuran Mustafa Kemal Atatürk’tür; o koltuğun gerçek sahibi de Mustafa Kemal Atatürk’tür. Yazmışlar, çizmişler. En sonunda da Anayasa'nın 66'ıncı maddesini raporda tartışılır yapamıyorlar ya, onu rapora işleyemiyorlar ya. Öyle bir halt işlerlerse onun hesabını millete veremeyeceklerini biliyorlar ya, oraya yazmışlar: Türkler, Kürtler, Araplar ve diğer etnik unsurlar. Ya biz üniter, millî bir devletiz. Türklük tanımı Anayasa'nın 66'ıncı maddesinde net olarak ifade edilmiş: 'Türkiye Cumhuriyeti devletine vatandaşlık bağıyla bağlı olan herkes Türk’tür' denmiş. Ayrıca Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün veciz ifadesiyle 'Cumhuriyet'i kuran Türkiye halkına Türk milleti denilir' diye tarihe şerh edilmiş. Sen kimleri, ne nedenle, hangi gerekçeyle bu Cumhuriyet'e ortak etmeye kalkışıyorsun?" dedi.

AdminAdmin