Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz ve Kırgızistan Bakanlar Kurulu Başkanı Adılbek Kasımaliyev, Bişkek'te baş başa ve heyetler arası görüşmeler yaptı.
Görüşmelerin ardından, Yılmaz ve Kasımaliyev'in başkanlığında, Türkiye-Kırgızistan KEK 12. Dönem Toplantısı düzenlendi.
Toplantı sonrasında iki ülke arasındaki anlaşmaların imza törenine geçildi.
Yılmaz ve Kasımaliyev, KEK Protokolü'nü ve bu kapsamda 77 maddelik yeni eylem planını imzaladı.
Törende, ayrıca, Kırgız Cumhuriyeti Bakanlar Kuruluna bağlı Devlet Arazi Kaynakları, Kadastro, Jeodezi ve Haritacılık Ajansı ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü arasında mutabakat zaptı ile Kırgız Cumhuriyeti Ticaret ve Sanayi Odası ile Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB) arasında mutabakat zaptı imza altına alındı.
Türk müteahhitlik firmaları Kırgızistan'da 95 projeyi hayata geçirdi
İmza töreninin ardından konuşan Yılmaz, 2024'te Bişkek'te düzenlenen Yüksek Düzeyli Stratejik İşbirliği Konseyi 6. Toplantısı kapsamında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Kırgızistan Cumhurbaşkanı Sadır Caparov tarafından kısa vadede 2, orta vadede 5 milyar dolar olarak belirlenen ticaret hacmi hedefine ulaşmak için çalışmaları kararlılıkla sürdürdüklerini söyledi.
Toplantıda, iki ülke arasındaki ekonomik ve ticari ilişkileri tüm boyutlarıyla ele aldıklarını belirten Yılmaz, ticari ilişkilerin yanı sıra sağlık, eğitim, enerji, sanayi, kültür ve turizm gibi güçlü işbirliğinin ve potansiyellerin olduğu alanlarda gelecek dönemde atılacak adımları kapsamlı şekilde değerlendirdiklerini ifade etti.




















