Türkiye'nin 17. "İyilik Gemisi" Mısır'ın El-Ariş Limanı'ndan Ayrıldı

Türkiye'den Gazze'ye insani yardım ulaştırmak üzere yola çıkan 17. "İyilik Gemisi", yardım malzemelerinin indirilmesinin ardından yurda dönmek üzere Mısır'ın El-Ariş Limanı'ndan ayrıldı.

DÜNYA - 19-10-2025 19:49 282 kez okundu.

Türkiye'nin 17.

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) koordinasyonunda, 17 sivil toplum kuruluşunun destekleriyle hazırlanan 900 tonluk insani yardım malzemesi, 2 gün süren çalışmaların ardından gemiden tamamen indirildi.

Bebek maması, "aç–tüket" gıda paketleri ve konserve ürünlerden oluşan yardımlar toplam 52 tıra yüklendi.

İnsani yardım malzemeleri, Mısır Kızılayı işbirliğiyle Refah Sınır Kapısı üzerinden Gazze'ye ulaştırılacak.

Yaklaşık 900 tonluk insani yardım malzemelerinin tamamının tırlara yüklenmesinin ardından gemi, dönüş için rotasını Türkiye'ye çevirdi.

AFAD koordinasyonunda yürütülen operasyon kapsamında, yardımları taşıyan 52 tır ise Refah Sınır Kapısı'na doğru hareket etti.

İnsani yardım taşıyan gemi, 14 Ekim Salı günü Mersin Uluslararası Limanı'ndan İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya'nın katıldığı programla uğurlanmış, 17 Ekim'de El-Ariş Limanı'na ulaşmıştı.

Neler Söylendi?
DİĞER HABERLER
Azerbaycan ordusunun 108. kuruluş yılı kutlanıyor

Azerbaycan ordusunun 108. kuruluş yılı kutlanıyor

26-06-2026 - DÜNYA

Fransa'da Ebola vakasıyla temas ettiği düşünülen 5 kişi karantinaya alındı

Fransa'da Ebola vakasıyla temas ettiği düşünülen 5 kişi karantinaya alındı

25-06-2026 - DÜNYA